• خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پیام گو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه اقتصاد کلان

کاهش ۴۰ درصدی قدرت خرید ایرانیان

می 17, 2021
در اقتصاد کلان
0
Share on FacebookShare on Twitter

مدیر اندیشکده کسب‌وکار شریف گفت: دهه‌ ٩٠ دهه‌ای بود که آن را از دست دادیم؛ میانگین قدرت خرید ایرانیان حدود ۴٠ درصد کاهش یافت.
به نقل از پیام گو، مسعود خوانساری در امراسم رونمایی از بسته نجات اقتصاد ایران با تاکید بر اینکه مباحث اقتصادی بزرگ‌ترین چالش کشور است، ریزش سرمایه اجتماعی و مبحث اشتغال را از مهم‌ترین این چالش‌ها دانست.

وی در رابطه با این چالش‌ها گفت: در ۱۶سال گذشته ۱۷میلیون نفر به جمعیت سن کار اضافه شد اما متوسط اشتغال سه میلیون نفر بود؛ سرمایه اجتماعی دچار ریزش شد. در حالی در این سال‌ها متوسط تورم ۱۸درصد بود که میانگین رشد اقتصادی عدد صفر بود. همچنین تحریم‌ها نیز مشکلات زیادی را برای اقتصادی کشور ایجاد کرد. ما در کشور هر ساله ۱۰۰میلیون دلار یارانه انرژی بدون هفدمندی می‌دهیم؛ مضاف بر آن میانگین نرخ تورم منطقه ۶ تا ۹درصد است در حالیکه تورم ایران اکنون با سودان و… در رقابت بوده و جز معدود کشورهایی است که تورمی دو رقمی دارد. در نهایت رتبه ادراک فساد در ایران حتی با کشورهای منطقه هم قابل قیاس نیست.

تعارض منافع؛ ترمز توسعه در ایران
علی مروی، مدیر اندیشکده کسب‌وکار شریف نیز در این نشست گفت: دهه‌ ٩٠ دهه‌ای بود که آن را از دست دادیم؛ میانگین قدرت خرید ایرانیان حدود ۴٠ درصد کاهش یافت. از اوایل دهه٩٠ که نسل جدید اقتصاددانان آمدند، بخش زیادی از انرژی خود را صرف تعامل با سیاست‌مداران کردند که هشدارهای زیادی به دولت داده شد اما به آن‌ها توجهی نشد.

به گفته مروی: تعامل با سیاست‌مداران چنان که باید اثربخش نبود. ترمز اصلی توسعه در کشور تعارضات منافع است نه جهل دانشی سیاست‌گذار. مطالبه‌گری اجتماعی عمومی، این ترمز را خلاص خواهد کرد. مخاطب اصلی بنای ایران عموم مردم است.

نوشته های مرتبط

اقتصاد کلان

صعود بیمه تعاون به جایگاه برتر بیمه

سپتامبر 20, 2023
اقتصاد کلان

بهره وری در صدر برنامه‌های بانک توسعه تعاون

سپتامبر 20, 2023
اقتصاد کلان

راه‌اندازی ستاپ” بانک پارسیان و ایجاد تسهیلات آنی بدون حضور در شعبه

سپتامبر 20, 2023
اقتصاد کلان

اعتراف وزیر کشور به ظرفیت بالای مس در اقتصاد

سپتامبر 19, 2023
پست بعدی

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 17 =

مطالب پیشنهادی

بصیرت افزایی و پرورش جهاد روحیه دانش آموزی یکی از اهداف این کنگره است

ژوئن 17, 2023

“آریا”، گام بلند سایپا در برقی شدن

جولای 3, 2023

لبخند نوید پارسیان به تولید و اشتغال

جولای 8, 2023

توهم ایجاد تغییرات سیاسی در بحرین با ایراد سخنان التماس گونه و کرامت های ملوکانه

جولای 27, 2021

اکران خصوصی فیلم «ژیوار» برگزار شد

ژانویه 28, 2023
لینک ها: | جورابا | تومیتوز | لدرایران | شلوار | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کیمیا | تنزیرانداز | لاجورد | پرنیانکورپ | کفشداری | چینیبنا | کامواباف | بریشان | اویلسیدا | تهرانچیلر | بایکرز | کروپیاز | کتیرو | کلپوره | ویلان | ایبیچیکن | امارزیرانداز | Arad Branding
پیام گو

ما بهترین و بروزترین اخبار را روزانه برای شما آماده خواهیم کرد. با ما همراه باشید با آخرین اخبار ایران و جهان

ما را دنبال کنید:

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اسلایدشو
  • اقتصاد کلان
  • بازار پول
  • بهداشت و سلامت
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

آخرین ها

صعود بیمه تعاون به جایگاه برتر بیمه

سپتامبر 20, 2023

بهره وری در صدر برنامه‌های بانک توسعه تعاون

سپتامبر 20, 2023
  • درباره پیام گو
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.