• درباره پیام گو
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با ما
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • خانه
  • بازار سرمایه
  • بازار بیمه
  • بازار پول
  • اقتصاد کلان
  • صنعت و بازرگانی
  • اجتماعی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • بازار سرمایه
  • بازار بیمه
  • بازار پول
  • اقتصاد کلان
  • صنعت و بازرگانی
  • اجتماعی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پیام گو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه اسلایدشو

ماجرای ادعای جنجالی صادرات قطعه‌سازان ایرانی به «بنز و بی.‌ام. و»

می 19, 2022
در اسلایدشو, اقتصاد کلان
0
Share on FacebookShare on Twitter

رییس انجمن قطعه‌سازان خودرو گفت: هر چند قطعات خودروهای«بنز و بی.‌ام. و» در داخل ایران قابل ساخت است اما این شرکت‌های خودروسازی بزرگ «بی.‌ام. و و بنز» که از آنها نام برده شده با اصول و مقرراتی خاص قطعات خودرو از کشورهای دیگر تحویل می‌گیرند.

به گزارش پیام گو و به نقل از  سلام نو ، اعتماد نوشت: پس از ادعای عجیب و غریب یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس درباره صادرات قطعه‌سازان ایرانی به گروه‌های خودروسازی اروپایی همچون «بنز و بی.‌ام. و» شرکت بی.‌ام. و به سرعت این موضوع را تکذیب کرد.

این شرکت در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت قطعاتی از ایران خریداری کرده است یا خیر اعلام کرده؛ پس از استعلام شما در خصوص واردات قطعه خودرو از جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع می‌رساند که هیچ‌گونه لوازم و قطعات خودرو از جمهوری اسلامی ایران وارد نشده است و تیم امنیتی ما همه‌چیز را در این خصوص پیگیری خواهد کرد.

اظهارات این نماینده مجلس بیشتر با نگاه به دفاع از طرح مجلس درباره واردات خودرو در قبال صادرات خودرو و قطعات آن بوده است. علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این گفت‌وگو در مورد اینکه آیا کشور تا این اندازه توان صادرات قطعه و خودرو را پیدا کرده که بتواند در مقابل صادرات قطعات خودروی خارجی وارد کند، گفته است؛ در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه‌سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می‌دهند؛ حتی برخی از شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه قطعه‌سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت‌هایی همچون «بنز و بی.‌ام. و» صادرات انجام می‌دهند. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که بنابراین تمرکز بیشتر بر صادرات قطعه است، بیان کرده شاید خودرو نتوانیم صادر کنیم اما در صادرات قطعه، خدمات فنی مهندسی مربوط به نیرومحرکه مشکلی نخواهیم داشت.حتی صادرات قطعات مربوط به کشتی‌سازی و تجهیزات کشاورزی نیز شامل می‌شود، به‌طور کلی بیشتر صادرات مجموعه نیرو محرکه مورد نظر این قانون است و به راحتی می‌توان با صادرات قطعه و خودرو تا ۲۰۰ میلیون دلار ارز به دست آورد و در مقابل خودرو وارد کرد.

شرکت‌های آلمانی مقررات خاصی دارند
محمدرضا نجفی‌منش، رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو در این باره گفت: هر چند قطعات خودروهای«بنز و بی.‌ام. و» در داخل ایران قابل ساخت است اما این شرکت‌های خودروسازی بزرگ «بی.‌ام. و و بنز» که از آنها نام برده شده با اصول و مقرراتی خاص قطعات خودرو از کشورهای دیگر تحویل می‌گیرند.

این عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خاطرنشان کرد: در بخش ساخت قطعات خودرو دو بازار وجود دارد یکی بازار اصلی آنهاست که قطعات را به خودروسازان می‌دهند و بازار دیگر بازار خدمات پس از فروش است که در این بازار امکان تامین بیشتر قطعات وجود دارد.

نجفی‌منش در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان عضوی از انجمن قطعه‌سازان از صادرات قطعه به این خودروسازی‌های آلمانی اطلاع داشتید یا نه، تصریح کرد: خیر، بنده اطلاعی نداشتم، شاید این نماینده مجلس اطلاع دارد اما اگر منظور این نماینده در بخش خدمات پس از فروش قطعات بوده باید گفت قطعات اکثر خودروهای وارداتی در داخل کشور قابل ساخت و تامین است.
رییس انجمن قطعه‌سازان خودرو ادامه داد: با تصویب طرح مجلس می‌توان امیدوار بود که صادرات قطعات خودرو به بیش از یک میلیارد دلار برسد.ما درحال حاضر به کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان و برخی کشورهای آفریقایی هم خودرو و قطعات آن را صادر می‌کنیم، اما این صادرات ضعیف است البته با طرحی که اخیرا در مجلس تصویب شد اوضاع می‌تواند تغییر کند اما نکته مهم این است که پس از تحریم‌ها همچنان صادرات قطعات خودرو ادامه دارد که بیشترین میزان این صادرات هم به شرکت‌های همسایه و کشورهای همجوار صورت می‌گیرد.

صادرات ۶۰ میلیون دلاری قطعات خودرو
او ادامه داد: ما حدود پنجاه تا شصت میلیون دلار صادرات قطعه داریم. این قطعات شامل لوازم یدکی خودروهای صادراتی و قطعاتی است که خارجی‌ها بنا بر هر دلیلی به آن نیاز دارند.
نجفی‌منش در مورد بدقولی جدید خودروسازان برای فروش‌های فوق‌العاده به منظور اعمال قیمت‌های جدید خاطرنشان کرد: این‌طور نیست زیرا خودروهایی که در حال حاضر تولید شده قبلا مبلغ‌شان با مشتری‌ها حساب شده است و مشتری‌های آن هم مشخص هستند و اگر هم خودروسازان آن را نگه دارند هیچ فایده‌ای برای خودروسازان ندارد، جز اینکه جای خودروسازان را اشغال کند و برنامه‌های آنها را به تعویق بیندازد حاصلی ندارد، پس این اتهام را درست نمی‌دانم.
این کارشناس حوزه خودرو با اشاره به دلیل این بدقولی‌ها ادامه داد: برخی از قطعات خودرو ممکن است مشکل داشته باشند و این مشکلات در سطح جهانی هم مطرح است، مانند تراشه‌های الکترونیک که حتی در بازارهای جهانی نیز بسیاری از تولیدات خودروسازان را تحت‌تاثیر قرار داده است. نجفی‌منش تصریح کرد: البته بخش زیادی از مشکلات نیز به دلیل عدم نقدینگی در خودروسازی‌هاست و در این سال‌ها بدهی‌ای که باید به قطعه‌سازان به موقع پرداخت می‌شد، نشده است و همین مساله باعث عرضه‌های قطره‌چکانی شده است.

نوشته های مرتبط

اقتصاد کلان

معرفی دستاوردها و تولیدات بومی خانه بلاک چین و شرکت زنجیره بلوکی سبحان در کیتکس1401

می 14, 2022
اقتصاد کلان

اولین دوره آموزش آکادمیک رمز ارزها و بلاکچین با همکاری دانشگاه پیام نور و خانه بلاکچین ایران افتتاح شد

آوریل 19, 2022
اقتصاد کلان

پیشتازی فولاد خرمدشت تاکستان در عرصه های جهانی

آوریل 17, 2022
اقتصاد کلان

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در جمع سرمایه گذاران مطرح کشور

آوریل 7, 2022
پست بعدی

واکنش جالب مدافع جنجالی پرسپولیس به اتفاقی عجیب/ تنبیه اثرگذار یحیی؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − یک =

مطالب پیشنهادی

همه اقتصادها سقوط کردند جز ایران!

آوریل 18, 2021

نشان و گواهی قدمت و ثبت برند گازسو

فوریه 25, 2022

منطقه 21دیارپیشرفت ونوآوری اداری ورزش

مارس 17, 2022

با اعلام روابط عمومی موسسه بین المللی سفیران صلح کتاب پدر صلح ایران چاپ و منتشر شد.

آوریل 17, 2022

واکنش معنادار محمود صادقی به اظهارات جنجالی ائمه جمعه

نوامبر 15, 2021
پیام گو

ما بهترین و بروزترین اخبار را روزانه برای شما آماده خواهیم کرد. با ما همراه باشید با آخرین اخبار ایران و جهان

ما را دنبال کنید:

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اسلایدشو
  • اقتصاد کلان
  • بازار بیمه
  • بازار پول
  • بازار سرمایه
  • صنعت و بازرگانی
  • گوناگون
  • ویژه

آخرین ها

برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی سعدی

می 22, 2022

برگزار شدن یازدهمین جشنواره ملی سعدی

می 22, 2022
  • درباره پیام گو
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • Home
  • بازار سرمایه
  • صنعت و بازرگانی
  • اقتصاد کلان
  • بازار بیمه
  • بازار پول
  • اجتماعی

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.