• خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پیام گو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه اقتصاد کلان

بیمه تعاون بدنبال تسخیر بازار‌های جهانی

شهریور 13, 1402
در اقتصاد کلان
0
Share on FacebookShare on Twitter

مدیرعامل بیمه تعاون ۹ محور کلیدی توسعه فعالیت‌های بیمه با وزارت خارجه را تشریح کرد تا در صورت تحقق، بتوان استفاده مناسبی ازظرفیت‌های بیمه در خارج از کشور به عمل آورد.

به گزارش پیام گو به نقل از پول نیوز، بیمه یکی از ظرفیت‌های اقتصادی است که رونق و شکوفایی آن، بیانگر رونق و شکوفایی دیگر بخش‌های اقتصادی است. در کشوری که رکود و بحران اقتصادی حاکم باشد، امکان رونق بیمه وجود ندارد. با این وصف بکارگیری بیمه در کشور محدودیت‌های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال بیمه شخص ثالث خودرو نمی‌تواند بیش از خودرو‌های کشور باشد که بیمه نامه آن‌ها بین شرکت‌های بیمه تقسیم می‌شود. بیمه نیز مانند بسیاری صنایع دیگر، قابلیت فعال شدن در دیگر کشور‌ها را دارد. در شرایط کنونی برای فعال شدن بیمه در خارج از کشور، ابتدا باید توانمندی و ظرفیت شرکت‌های بیمه ایرانی به بازار‌های جهانی معرفی شود؛ که این مسوولیت بر دوش دستگاه دیپلماسی است.

تعاون در کما

بر اساس اصول قانونی اساسی، اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده، اما بدلیل آنکه دولت بر اقتصاد چمبره زده و حاضر به کناره گیری از اقتصاد نیست، مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت را موظف به تقویت بخش تعاونی و خصوصی کرد. بر این اساس در برنامه ششم توسعه مقرر شد تعاونی ۲۵ درصد اقتصاد را در اختیار بگیرد، اما هنگامی که برنامه ششم به پایان رسید، جایگاه تعاونی در اقتصاد کشور به پنج درصد هم نرسید که نشان می‌دهد بخش تعاونی در کما قرار دارد.

توجه به تعاونی در دستور کار

از آنجا که تعاونی یکی از معاونت‌های وزارت کار است و بیمه تعاون نیز نام تعاون را در پیشانی دارد، نشست تخصصی توانمندی شرکت‌های تعاونی پیشران و صادرات محور با نمایندگان تعاونی‌های سراسر کشور، رئیس اتاق تعاون کشور، رئیس بانک توسعه تعاون، مدیر عامل بیمه تعاون و تنی چند از مدیران وزارت تعاون به میزبانی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

همکاری برای گسترش تعاونی

از آنجا که توجه به تعاونی اهمیت ویژه‌ای دارد، مهدی مسکنی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست تخصصی، با اشاره به نقش محوری تعاونی‌ها در اقتصاد دنیا، خواستار همکاری همه جانبه نهاد‌های ذی‌ربط در جهت گسترش حوزه نفوذ شرکت‌های تعاونی از طریق تسهیل قوانین صادراتی، گمرکی و بانکی شد و افزود: با وجود محدودیت‌های مختلف در حوزه تجارت و کار تولیدی در کشور طی دو سال گذشته شاهد رشد تعاونی‌ها در کشور بوده‌ایم.

توجه به بازار‌های نوظهور

از سوی دیگر استفاده از ظرفیت تعاونی برای ورود به بازار‌های جهانی مورد توجه جدی قرار دارد به نوعی که معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در این نشست با اشاره به ظرفیت موجود در کشور، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، به روز بودن صنعت بسته بندی و توجه به بازار‌های نوظهوری مثل کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین و استفاده از دانش و تجربه متخصصان در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی و مهندسی را از عوامل مهم در دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه تعاونی‌ها دانست. مهدی صفری افزود: وزارت امور خارجه آمادگی کمک به تحکیم، ثبات و توسعه بازار‌های صادراتی موجود و جستجوی بازار‌های جدید را دارد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

عوامل توسعه بیمه

در این نشست که هر بخش با هدف گسترش فعالیت‌های خود حضور یافته بود، مدیرعامل بیمه تعاون به ۹ عاملی که باید برای توسعه فعالیت‌های بین بیمه و وزارت خارجه مورد توجه قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: بیمه صادرات، بیمه شناورها، بیمه مسئولیت شناورها، بیمه خدمات فنی مهندسی، کارت سبز، تراتزیت، سی ام آر، گمرک و ورود خودرو‌های گذرموقت به عنوان عوامل اثر گذار برای توسعه این فعالیت‌ها شناخته می‌شوند. یونس مظلومی تاکید کرد: در صورت توجه به این عوامل می‌توان در مسیر توانمندسازی شرکت‌های بیمه و توسعه روابط خارجی اقدامات اثرگذاری را انجام داد.

برچسب: بیمه تعاونصفریمهدی مسکنیمهدی مظلومیوزارت خارجه

نوشته های مرتبط

اقتصاد کلان

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

اردیبهشت 1, 1404
اقتصاد کلان

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404
اسلایدشو

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404
اسلایدشو

نخستین رویداد تخصصی کسب و کار بلاکچین

اسفند 14, 1403
پست بعدی

اطلاعات کشاورزی در دست صندوق بیمه کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =

مطالب پیشنهادی

توئیت دکترسعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد

بهمن 30, 1400

تلاش داریم برای بازگشایی مدارس فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دهیم

اسفند 24, 1399

رکوردزنی بیمه کوثر در بازار داغ رقابت

شهریور 14, 1402

اجلاس سراسری مدیریت مشتری مداری با هدف معرفی و قدردانی از پیشگامان این عرصه

آذر 23, 1400

نقدی بر نقاد داستانی بی انتها

مرداد 16, 1402
لینک ها: | جورابا | تومیتوز | لدرایران | شلوار | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کیمیا | تنزیرانداز | لاجورد | پرنیانکورپ | کفشداری | چینیبنا | کامواباف | بریشان | اویلسیدا | تهرانچیلر | بایکرز | کروپیاز | کتیرو | کلپوره | ویلان | ایبیچیکن | امارزیرانداز | Arad Branding
پیام گو

ما بهترین و بروزترین اخبار را روزانه برای شما آماده خواهیم کرد. با ما همراه باشید با آخرین اخبار ایران و جهان

ما را دنبال کنید:

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اسلایدشو
  • اقتصاد کلان
  • اقتصادی
  • بازار پول
  • بهداشت و سلامت
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • موسیقی
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

آخرین ها

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

اردیبهشت 28, 1404

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

اردیبهشت 28, 1404
  • درباره پیام گو
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.