• خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پیام گو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه اقتصاد کلان

چه کسی برای قیمت‌گذاری خودرو تعیین تکلیف می‌کند؟

دی 7, 1400
در اقتصاد کلان
0
Share on FacebookShare on Twitter

حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو تکذیب شد و عضو شورای رقابت در رابطه با این موضوع گفت: قیمت‌گذاری باید در شورای رقابت انجام می‌شد ولی شورا متاسفانه به هر دلیلی هنوز شکل نگرفته و قوه مجریه نمایندگان خود را معرفی نکرده است.
عضو شورای رقابت اظهارکرد: شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو حذف نشده است. قیمت‌گذاری باید در شورای رقابت انجام می‌شد ولی شورا به هر دلیلی هنوز شکل نگرفته و قوه مجریه نمایندگان خود را معرفی نکرده است. از طرفی هم خودروسازان باید خودروهای خود را می‌فروختند بنابراین موقتا این مسئولیت به ستاد تنظیم بازار سپرده شد.

شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو حذف شده است؟
محسن بهرامی ارض اقدس در واکنش به خبر حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو حذف نشده است. قیمت‌گذاری باید در شورای رقابت انجام می‌شد ولی شورا متاسفانه به هر دلیلی هنوز شکل نگرفته و قوه مجریه نمایندگان خود را معرفی نکرده است.

وی ادامه داد: از طرفی هم خودروسازان باید خودروهای خود را می‌فروختند. بنابراین موقتا این مسئولیت به ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول گذاشته شد که این دوره هم قیمت‌گذاری کردند. انتظار داریم که شورای رقابت با معرفی نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف شکل بگیرد تا شورا بتواند به وظیفه قانونی خود در جهت قیمت‌گذاری خودرو عمل کند.

وی افزود: اینکه قیمت‌گذاری خودرو طبق تصمیم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی رسما از شورای نگهبان گرفته شده تحلیل عده‌ای است. آنچه که ما دریافت کردیم این بود که طبق قانون مصوب مجلس و تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام، این کار بر عهده شورای رقابت است؛ شورای رقابت هم می‌گوید خودرو انحصاری است و با تشخیص انحصاری بودن خودرو و با توجه به اینکه مسئولیت قیمت‌گذاری کالا و خدمات انحصاری و تنظیم شرایط دسترسی عادلانه مصرف‌کننده به کالای قیمت‌گذاری شده با شورای رقابت است.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: از آنجا که الان شورای رقابت وجود ندارد و با اتمام دوره دوم هنوز دوره سوم تشکیل نشده، برای تعیین تکلیف قیمت خودرو، به عنوان یک مشکل اقتصادی در سران سه قوه مطرح و فعلا به ستاد تنظیم بازار سپرده شده است.

قوه مجریه نمایندگان خود را معرفی نمی‌کند
عضو شورای رقابت تصریح کرد: برای عبور از بلاتکلیفی فعلی باید تکلیف خودروسازها مشخص می‌شد. نمایندگان قوه مقننه و قضاییه مشخص هستند اما متاسفانه نمایندگان قوه مجریه هنوز معرفی نشده‌اند، از آنجا که شورا شکل نگرفته، بنابراین نمی‌تواند تصمیم بگیرد. دولت تدبیر کرده و با اذن رهبری در سران سه قوه تصمیم گرفتند که این مرحله ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری را انجام دهد.

وی خاطرنشان داشت: یا همین روند ادامه پیدا می‌کند و یا با تشکیل شورا، مثل قبل که از ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری به شورای رقابت برگشت، دوباره مسئولیت قیمت‌گذاری را به شورای برمی‌گردانند. شورای رقابت آنقدر مسئولیت‌های متعدد و سنگینی دارد که اگر این بار را خود دولت بردارد باید از آن تشکر کرد.

به گزارش ایلنا این اظهارات نماینده اتاق بازرگانی در شورای رقابت درحالی است که این شورا در اطلاعیه‌ای تصریح کرده بود: «براساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی که به تأیید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیده است، مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت این بازار فعلا بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است. براین اساس از این پس شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو تکلیف و اختیاری ندارد و رسیدگی به شکایات شهروندان در خصوص قیمت‌گذاری نیز در این شورا قابلیت استماع ندارد، لذا شایسته است که شهروندان محترم در صورتی که در این خصوص شکایتی دارند، شکایت خود را از طریق مراجع ذیصلاحی چون وزارت صمت، دادگاه‌های عمومی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و… پیگیری نمایند.»

نوشته های مرتبط

اقتصاد کلان

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

اردیبهشت 1, 1404
اقتصاد کلان

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404
اسلایدشو

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404
اسلایدشو

نخستین رویداد تخصصی کسب و کار بلاکچین

اسفند 14, 1403
پست بعدی

میثم محمدی پرست سرنوشت تلخ را با اراده ای بزرگ شیرین کرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 13 =

مطالب پیشنهادی

چشم امید تعاونی‌ها به بانک توسعه تعاون

مرداد 12, 1402

دستانی پشت پرده در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ میلادی عراق

مهر 24, 1400

نام ایران در میان ۱۰ جنگ و درگیری خطرناک احتمالی جهان در سال ۲۰۲۲

دی 12, 1400

انتقاد رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها از عدم تغییر ۳۸ ساله قانون بانکداری بدون ربا/ تخلف برخی بانک‌ها با نرخ سود ۲۲ درصدی

مرداد 5, 1400

مراسم تجلیل از ملکه آهنین در سالن بزرگ الغدیر تبریز برگزار شد

اسفند 13, 1400
لینک ها: | جورابا | تومیتوز | لدرایران | شلوار | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کیمیا | تنزیرانداز | لاجورد | پرنیانکورپ | کفشداری | چینیبنا | کامواباف | بریشان | اویلسیدا | تهرانچیلر | بایکرز | کروپیاز | کتیرو | کلپوره | ویلان | ایبیچیکن | امارزیرانداز | Arad Branding
پیام گو

ما بهترین و بروزترین اخبار را روزانه برای شما آماده خواهیم کرد. با ما همراه باشید با آخرین اخبار ایران و جهان

ما را دنبال کنید:

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اسلایدشو
  • اقتصاد کلان
  • اقتصادی
  • بازار پول
  • بهداشت و سلامت
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • موسیقی
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

آخرین ها

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

اردیبهشت 28, 1404

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

اردیبهشت 28, 1404
  • درباره پیام گو
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.