کیوان نقره کار,فعال در حوزه تکنولوژی, در رابطه با رویداد تجاری سازی استارتاپ ها گفت: شرکت های استارتاپ به طور معمول شرکت های نوپا و مبتنی بر فناوری و آماده بزرگ شدن در ابعاد فنی و تجاری هستند .
وی به همایش تجاری سازی استارتاپ ها اشاره کرد و گفت: همایشی که درحال برگزاری است با توجه به بازار بین المللی ایجاد شده تا فرصت های توسعه بازار به خصوص کانادا و اروپا را تحلیل کنیم.
این فعال حوزه تکنولوژی ادامه داد: مجموعه هلدینگ گام انرژی که متولی این همایش است سال ها در این زمینه فعالیت دارد و استارتاپ های مختلفی را به اروپا و آمریکا انتقال و با جذب سرمایه,به توسعه بازارشان کمک کرده است.
وی در پاسخ به اینکه در این زمینه آیا ممکن است خروج متخصصان مغزها صورت بگیرد به خبرنگار ما گفت: اساسا این اتفاق رخ نخواهد داد چرا که حضور استارتاپ ها در کشورهای مختلف بیشتر جنبه ارزآوری دارد و این فرصت ها باعث زنده شدن کسب وکاها در داخل کشور است و در نهایت منجر به کارآفرینی و توسعه رویکرد دیجیتال می شود.
نقره کار به تعریف تجاری سازی پرداخت و گفت: اساسا تجاری سازی یعنی یک ایده و محصول را به درآمد پایدار تبدیل کنیم بنابراین تجاری سازی از زمان ایده پروری آغاز می شود.و اینکه این مسیر از کجا شروع می شود بسته به نوع شرکت ها و کشورها متفاوت است چرا که قوانین متفاوت است و خوبی هلدینگ گام انرژی این است مسیر این فرایند و ادبیات حضور در کشورها را می داند و می تواند هزینه ها را کاهش و تسهیلات ایجاد کند.
نقره کار به راه ارتباط لا هلدینگ گام اشاره کرد و گفت: برای ارتباط استارتاپ ها با مجموعه هلدینگ گام, کافی است گام انرژی را در گوگل جستجو و کارشناسان آماده پاسخگویی و ارائه هستند.
وی در پایان افزود: اگر می خواهیم اقتصاد پویا داشته باشیم بی شک باید با شرکت های بین المللی همکاری داشته باشیم و نیاز است مرزها درنوردیده شود و افراد ارتباطات خودشان را گسترش دهند و هر چقدر ارتباط صورت بگیرد قطعا اقتصاد پایدار تر هم در کشور رقم می خورد.