• خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پیام گو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه اقتصاد کلان

کاهش ۴۰ درصدی قدرت خرید ایرانیان

اردیبهشت 27, 1400
در اقتصاد کلان
0
Share on FacebookShare on Twitter

مدیر اندیشکده کسب‌وکار شریف گفت: دهه‌ ٩٠ دهه‌ای بود که آن را از دست دادیم؛ میانگین قدرت خرید ایرانیان حدود ۴٠ درصد کاهش یافت.
به نقل از پیام گو، مسعود خوانساری در امراسم رونمایی از بسته نجات اقتصاد ایران با تاکید بر اینکه مباحث اقتصادی بزرگ‌ترین چالش کشور است، ریزش سرمایه اجتماعی و مبحث اشتغال را از مهم‌ترین این چالش‌ها دانست.

وی در رابطه با این چالش‌ها گفت: در ۱۶سال گذشته ۱۷میلیون نفر به جمعیت سن کار اضافه شد اما متوسط اشتغال سه میلیون نفر بود؛ سرمایه اجتماعی دچار ریزش شد. در حالی در این سال‌ها متوسط تورم ۱۸درصد بود که میانگین رشد اقتصادی عدد صفر بود. همچنین تحریم‌ها نیز مشکلات زیادی را برای اقتصادی کشور ایجاد کرد. ما در کشور هر ساله ۱۰۰میلیون دلار یارانه انرژی بدون هفدمندی می‌دهیم؛ مضاف بر آن میانگین نرخ تورم منطقه ۶ تا ۹درصد است در حالیکه تورم ایران اکنون با سودان و… در رقابت بوده و جز معدود کشورهایی است که تورمی دو رقمی دارد. در نهایت رتبه ادراک فساد در ایران حتی با کشورهای منطقه هم قابل قیاس نیست.

تعارض منافع؛ ترمز توسعه در ایران
علی مروی، مدیر اندیشکده کسب‌وکار شریف نیز در این نشست گفت: دهه‌ ٩٠ دهه‌ای بود که آن را از دست دادیم؛ میانگین قدرت خرید ایرانیان حدود ۴٠ درصد کاهش یافت. از اوایل دهه٩٠ که نسل جدید اقتصاددانان آمدند، بخش زیادی از انرژی خود را صرف تعامل با سیاست‌مداران کردند که هشدارهای زیادی به دولت داده شد اما به آن‌ها توجهی نشد.

به گفته مروی: تعامل با سیاست‌مداران چنان که باید اثربخش نبود. ترمز اصلی توسعه در کشور تعارضات منافع است نه جهل دانشی سیاست‌گذار. مطالبه‌گری اجتماعی عمومی، این ترمز را خلاص خواهد کرد. مخاطب اصلی بنای ایران عموم مردم است.

نوشته های مرتبط

اقتصاد کلان

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

اردیبهشت 1, 1404
اقتصاد کلان

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404
اسلایدشو

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404
اسلایدشو

نخستین رویداد تخصصی کسب و کار بلاکچین

اسفند 14, 1403
پست بعدی

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =

مطالب پیشنهادی

کدام سناریو برای رتبه‌بندی معلمان رقم می‌خورد؟

مرداد 2, 1400

ایزو از واجبات هر سازمان

دی 22, 1402

تسهیل دریافت وام در بانک صادرات ایران

تیر 5, 1402

نقش برجسته بهسازان ملت در مشتری مداری بانک ملت(+فیلم)

تیر 19, 1402

رشد فرود سرمایه خارجی در صنعت

اسفند 1, 1399
لینک ها: | جورابا | تومیتوز | لدرایران | شلوار | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کیمیا | تنزیرانداز | لاجورد | پرنیانکورپ | کفشداری | چینیبنا | کامواباف | بریشان | اویلسیدا | تهرانچیلر | بایکرز | کروپیاز | کتیرو | کلپوره | ویلان | ایبیچیکن | امارزیرانداز | Arad Branding
پیام گو

ما بهترین و بروزترین اخبار را روزانه برای شما آماده خواهیم کرد. با ما همراه باشید با آخرین اخبار ایران و جهان

ما را دنبال کنید:

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اسلایدشو
  • اقتصاد کلان
  • اقتصادی
  • بازار پول
  • بهداشت و سلامت
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • موسیقی
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

آخرین ها

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

اردیبهشت 28, 1404

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

اردیبهشت 28, 1404
  • درباره پیام گو
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.