• خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پیام گو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه ویژه

بازاریابی کودک محور استراتژی موفقیت استارتاپها

آبان 22, 1402
در ویژه
0
Share on FacebookShare on Twitter

متاسفانه این روزها شاهد نقل و قول و ترجمه های ابکی و غلط از مجلات معتبر توسط افراد مدعی در سوشیال مدیاها و کانالهای تلگرامی و اینستاگرام و ….. هستم .
به گزارش پیام گو، لطفا قبل از ادامه این مقاله مقاله ای باعنوان تقدم تاخر درکسب و کار را مطالعه فرمایید.

اوج بدبختی ما همین بس که نقل داستانها به بازه زمانی بدون در نظر گرفتن تقدم و تاخر و زجرها و بدبختی های فرد یا شرکت و ….می پردازند از جمله این داستان
در سال ۱۹۳۶ “روث هندلر” و شوهرش “الیوت”، ۲۰۰ دلار بدهی بالا اوردند زن و شوهری جوان که تازه ازدواج کرده اند و کارهای مختلفیرا هم تربه کرده و در همه انها تقریبا شکست خورده بودند. آری این بدهی جدید که بهیچ وجه از پس پرداخت ان بر نمی اوردند اجاره‌خانه ای بود که یا باید می دادن و یا دو دلداده از همجدا می شدند.
الیوت نجاری خجالتی بود که دوستان همسرش اورابسیار هنرمند و خوش فکر می دانستند.
همسر نجار وقتی وضعیت وخیم و خطر از هم پاشیده شدن
زندگیشان را دید وقتی که فقط ۲۰ سال سن داشت در زمانهای فراغت با نمونه‌هایی از صندلی‌
های فانتزی الیوت شروع به بازاریابی نمود.
روت که با مخالفت شدید
فروشندها مواجه شد بود بارها وبارها استراتژی خود را عوض کرد استراتژی بسیار موثر و هوشمندانه که می تواند هر باختی را شایدبه برد تبدیل نماید.
پافشاری بلاخره نتیجه داد و او توانست یک قرار داد ببندد انم حدود بیش از دوبرابر بدهیشان…

چند سال بعد الیوت و روت بهمراه مشاوران برتر کسب و کار و استخدام تیم تخصصی توانستند قرار دادی به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار لوازم خانه عروسک از طریق خرده‌‌فروشی‌ها در سراسر آمریکا منعقد کنند .
نکته سیستم و مشاوران این شرکت نقش کلیدی در موفقیت این مجموعه ایفا نمودند ایوت نجار سالها تجربه کارهای مختلف و نجاری داشته است عشق این زوج جوان عامل قوی موفقیت آنان قلمداد شده است.
فکر می کنم روث در عمل مدیریت و رهبری واحدفروش و بازاریابی شرکت و واحد تولید و طراحی را همسرش بعهده داشت و دوست همسرش هردو در مورد عملکرد هرکدام اظهار نظر می کردند.
در ان روزها جامعه آمریکا هنوز آماده نبود که یک زن هدایت شرکت بزرگی را برعهده داشته باشد.بنابراین،آنها تصمیم گرفتند این استارت‌آپ را با ترکیب نام شوهر و دوست شوهر یا آقای (متسون) که سرمایه قابل توجهی به شرکت تزریق نموده بود و همچنین به انها کمکهای شایان توجهی می‌کرد، ماتل (Mattel) نام گذاری نمایند.


کمتر از دو سال بعد از افتتاح شرکت، آقای متسون استعفا داد و سهامش را به روث واگذار نمود.
در نهایت خانم روث که مدیر فروش شرکت بود به سمت مدیرعاملی نائل آمد.
ماتل در دهه ۴۰ میلادی به تدریج و مستمر با رهبری این خانم و تیم حرفه ای و مشاورانش رشد شایان توجهی کرد.
در سال ۱۹۵۲، بانک‌ها قبول نکردند به روث ک یک زن بود وام اعطا نمایند.
روث می خواست سرمایه‌گذاری در تولید یک جعبه موسیقی پیانو را استارت بزند.
او فکر می‌کرد محصول بسیار پرسروصدایی خواهد بود،
عدم پرداخت وام باعث شد او بیکار بشیند او تا جایی که می‌توانست از دوستان و خانواده اش پول قرض گرفت و در نهایت توانست ۲۰ میلیون پیانو بفروشد. این رقم بسیار بسیار شگفت انگیز بود.
اری در سال ۱۹۵۵، کار خالص شرکت بیش از ۵۰۰ هزار دلار بود و روث تصمیم گرفت با تبلیغ تلویزیونی مخصوص شرکت دیزنی ریسک بزرگی بنماید.
در آن دوران اسباب‌ بازی‌ها در تلویزیون برای بزرگسالان تبلیغ می‌شد، چون این تفکر وجود داشت که بزرگسالان برای خرید آنها تصمیم‌گیرنده هستند. اما روث دیدگاه دیگری اتخاذ کرد و حق پخش ۱۵ دقیقه از هر اپیزود را به قیمت ۵۰۰ هزار دلار خرید. او که رویکرد ملایم‌تر و فراگیرتر والدین نسبت به فرزندان را در بعد از جنگ جهانی دوم حس کرده بود، در آگهی‌های بازرگانی متحول‌کننده شرکت ماتل، مستقیما کودکان را هدف قرار داد.
اولین اسباب بازی که روث در شوی دیزنی تبلیغ کرد، تفنگ تامی برپ (Tommy Burp) بود که مدتی پیش روانه بازار شده بود و قبلا فروش آن تعریف چندانی نداشت. اما کمتر از ۱۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، اسباب‌ بازی‌های اسلحه‌ای پرطرفدار شده بودند. مهم‌ترین ویژگی تفنگ‌های تامی صدای مسلسل‌واری بود که هنگام شلیک می‌داد. تبلیغات تلویزیونی روی کیفیت صدای تفنگ‌ها تاکید می‌کرد و فروش آن یک شبه سه برابر شد. اگرچه نوآوری بازاریابی روث که کودکان را به‌طور مستقیم هدف قرار داده بود بی‌اشکال نبود، اما هنوز هم سالانه میلیاردها دلار صرف خرید آن می‌شود.
در سال ۱۹۵۷، وقتی روث با دخترش باربارا به اروپا سفر کرده بود، به فروشگاه‌ها سر می‌زد تا برای عروسک او لباس اضافی بخرد. کارمندان فروشگاه به او می‌گفتند که اگر لباس‌های بیشتری برای عروسک می‌خواهد، باید خود عروسک را هم بخرد، چون لباس جداگانه عروسک فروخته نمی‌شود. روث این اتفاق را یک فرصت دید و عروسکی مشابه را طراحی کرد و لباس‌ها و لوازم جانبی متعددی برای آن در نظر گرفت و با این کار محصولش را متمایز کرد. در مدتی کوتاه، شرکت ماتل توانست سه میلیون عروسک باربی بفروشد که به‌دلیل فروش لباس‌ها و وسایل اضافی عروسک بعد از خرید اولیه، هر کدام درآمد اضافی برای شرکت به دنبال داشتند.

این مدل کسب‌وکار جدید به ماتل امکان داد عروسک را ارزان‌تر بفروشد و به این ترتیب تعداد فروش خود را افزایش دهد. این باربی‌های نسبتا ارزان‌قیمت، چندین دهه یک هدیه تولد خوب برای کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال محسوب می‌شدند و نسل‌های جدید کودکان می‌توانستند خانه عروسک، ماشین، لباس و حتی دوستانی برای عروسک‌های خود داشته باشند.
نوآوری دیگر روث این بود که دنیای سنتی عروسک‌بازی را برای کودکان تغییر داد. تا پیش از آن، دختربچه‌ها عروسک‌هایی را با ظاهر کلیشه‌ای دوست داشتند تا پاسخگوی غرایز آنها باشد. اما روث عروسک‌هایی را طراحی کرد که شغل‌های حرفه‌ای مثل باربی‌های پزشک، زیست‌شناس، منجم و رئیس‌جمهور را دربرمی‌گرفت.
به نظر می دسد که روث موفقیتش را بخاطر راهجدیدی که ابداع کرد کسب نمود او در سال ۲۰۰۲ درگذشت، اما امپراتوری بزرگش همچنان با قدرت به‌ کار خود ادامه می‌دهد. فروش شرکت ماتل در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۶/ ۱ میلیارد دلار رسید که بیشتر آن به‌دلیل ادامه سه نوآوری بزرگ روث است
اول بازاریابی مستقیم برای کودکان
دوم عروسک‌های باربی در نقش بزرگسال
سوم خلق راه جدید متمایز و متفاوت و متهورانه و در راه خود هم پیشتازی کردند
دکتر مازیارمیر

کلینیک تخصصی کسب و کار دکتر میر

 email:mazyarmir.com@gmail.com

کانال تلگرام: https://t.me/Iranian_leadership_school

وبسایت: http://mazyarmir.com

 اینستاگرام: www.instagram.com/mazyare_mir

 بله: https://ble.ir/podkast

برچسب: اینستاگرامبازاریابی کودک محوردکتر مازیارمیرسوشیال مدیاعروسک‌ باربی

نوشته های مرتبط

اسلایدشو

اشخاص حقوقی به زندان نمی روند

فروردین 3, 1404
ویژه

اجلاس ملی تجلیل از مدیر شایسته سال

اسفند 21, 1403
ویژه

پایه گذار و بنیانگذار تشریفات و گارد بانک ها در کشور

بهمن 9, 1403
ویژه

علیزاده سال نو میلادی را تبریک گفت

دی 19, 1403
پست بعدی

تأثیر جشنواره صنعت مد و زیبایی بر توسعه اقتصادی و گردشگری در کشورهای اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =

مطالب پیشنهادی

لزوم برنامه ریزی بهتر دولت برای ضمانت رونق مبادلات تجاری با کشورهای منطقه

دی 30, 1402

بنده برای مادیات پا به این عرصه نگذاشته ام و تمام دغدغه ام مشکلات مردم عزیزم بوده وهستم

خرداد 21, 1400

جوانترین کاندیدای پست شهرداری رشت

اسفند 14, 1401

درمان ویژه، پاداش بانک پاسارگاد به مشتریان وفادار

مهر 9, 1402

بازدید وزیر ارتباطات از غرفه بهسازان فردا در الکامپ1402(+عکس)

تیر 7, 1402
لینک ها: | جورابا | تومیتوز | لدرایران | شلوار | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کیمیا | تنزیرانداز | لاجورد | پرنیانکورپ | کفشداری | چینیبنا | کامواباف | بریشان | اویلسیدا | تهرانچیلر | بایکرز | کروپیاز | کتیرو | کلپوره | ویلان | ایبیچیکن | امارزیرانداز | Arad Branding
پیام گو

ما بهترین و بروزترین اخبار را روزانه برای شما آماده خواهیم کرد. با ما همراه باشید با آخرین اخبار ایران و جهان

ما را دنبال کنید:

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اسلایدشو
  • اقتصاد کلان
  • اقتصادی
  • بازار پول
  • بهداشت و سلامت
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • موسیقی
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

آخرین ها

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

اردیبهشت 28, 1404

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

اردیبهشت 28, 1404
  • درباره پیام گو
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.