• خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
Tech News, Magazine & Review WordPress Theme 2017
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پیام گو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه اجتماعی

استاد مازیارمیر دومین سمینار ملی برند خود را با عنوان ابر برند درسالن هتل قلب برگزار کرد.

فوریه 12, 2022
در اجتماعی
0
Share on FacebookShare on Twitter

استاد مازیارمیر در ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ دومین سمینار ملی برند خود را با عنوان ابر برند متحول کننده و اساسا مگاترندچیست و چه کاربردهای دارد؟! در سالن هتل قلب برگزار کرد.

به گزارش پیام گو : دکتر مازیارمیرپژوهشگر حوزه مگاترند در این همایش گفت:
بعنوان یک مشاور کسب و کار  از من پیرامون مگاترند سوال پرسیده می شود .
ابعاد آن چیست و تا کجا امتداد می یابد و مهمتر آنکه آیا هر برندی قابلیت رسیدن به مگا ترند شدن را دارد یا تاخیر و چرا؟
براستی واقعا مگاترند چیست ؟ و واقعا چه کاربرد های در جهان امروز دارد؟
ابتدا مگاترتد را در دو مرحله تجزیه و تحلیل کنیم .
اول
این واژه از دو کلمه مگا و ترند تشکیل شده است.
Trend یا ترندها به کلیه موارد و خدمات و محصولات و یا…… اطلاق می گردد که ارزش سیاسی یا اجتماعی و یا اقتصادی یا…… بسیار زیادی داشته و دارد و بصورت اسانسوری این قدرت بالقوه و بالفعل را در یک کشور و یا یک جامعه یا یک منطقه  از آن خود می کند را اینجانب تفسیر نموده ام
مازیارمیر به مگاترندها ابر قدرتهای متحول کننده را برچسب زده یک واژه دست ساز که تقریبا تمام معنی و مفهایم را از ابتدا تا انتهای مگاترندها را تا حدودی در بر می گیرد.
به نظر می رسد که خدمات و یا محصول و یا محصولات وابسته به دیجیتال مارکتینگ دقیقا همان خانواده بزرگ ترندها را این روزها می توانند به درستی تفسیر نماید خانواده های برندهای بزرگ و متحول کننده که تفکر بزرگی را برای کل کشور با خود به ارمغان اورده است.
بگذارید کامل تر مگاترند را از دریچه یک برند مورد واکاوی قرار دهیم در اینجا نگاهی دارم اجمالی به کتاب تویوتا یک تفکر است .
تولد و رشد و بهبود و بلوغ تویوتا ناشی از تفکر مگاترند است. آری تویوتا یک تفکر است و خلق کرولا کمری و پرادو و لکسوس و….
همه از مگاترندی بنام تویوتا نشات گرفته‌است افراد زیادی الهام بخش تویوتا بوده و هستند .
شاید بد نیست این نکته را متذکر شوم نسل اول و دوم و سوم و چهارم تویوتا همه مرده و یا بازنشسته شده اند این تفکر و این مگاترند تویوتا با سرعت بسیار زیادی در حال توسعه و بهبود و بصورت شاخص تمرکز روی آینده پژوهشی در کنار مدیریت دانش است.
تصاحب عنوان بهترین خودروی جهان یکی از دست آوردهای مگاترندی بنام تویوتا است
تویوتا یک تفکر است و شاید بخاطر همین در زمینه مسئولیت اجتماعی تا آنجا پیش رفته است که مردم ژاپن با احترام پیوسته از تویوتا نام می برند.
نکته بسیار مهم و پیچیده در مسیر مگاترندها این است که خانواده ترندها هر روز در حال تغییرات جزئی و یا کلی و اساسی هستند. آنها به پوست اندازی خو گرفته اند ود مقاله ای در مجله معتبر گاردین خواندم که مگاترند یعنی پوست اندازی نویسنده جان مک آرتور مگاترند را تفکر پوست انداز و اصلا خود پوست اندازی قلمداد می شود.
به نظر می رسد که چنین تغییرات و پیچیدگی های باعث ارزش افزوده ی بیشتر و بهتر و با چهار چوب های بهتری می گردد.
با چنین وضعیت شتابزده و خاصی  اساسا مشخص نیست در دهه های بعد چه اتفاق یا اتفاقاتی خواهد افتاد و یا مثلا چه اختراعاتی ساخته شده که برای بهبود و یا انقراض بشریت به کار گرفته خواهند شد.
به نظر می رسد که اساسا اهمیت مگاترندها در چنین دورانی ارزش بسیار بسیار حیاتی پیدا خواهند نمود.
اما مگاترند اساسا چیست؟
مگاترندها به دسته گسترده ای از تولیدات اختراعات و خدماتی وابسته به فناوری اطلاق می شود که در آینده نزدیک یا دور بصورت گسترده در صدر پرفروش ترین و پر مخاطب ترین  و پر درخواست ترینها اطلاق می شود.
باتوجه به مقاله اول مقاله می توان به فن آوری های گسترده تویوتا که حتی تا سالها بعد هم قابل استفاده نبوده و برای آینده محتمل رقم خواهند خورد.
شاید دور از واقعیت نباشد که در اینده بسیاری از سازمانها و یا شرکت ها و یا موسسات به مگاترندها گره خورده و در اینده همه آنها با آگاهی از مگاترندها به انها نگاه بسیار بسیار ویژه ای داشته باشند.
با پژوهش روی بیش از ۱۰۰ ها شرکت برتر جهان به این نتیجه می توان رسید که موفقیت و تحولات فناوری را طی سالیان اینده باید با توجه به سابقه و پیشرفت تکنولوژی و آینده پژوهی و مدیریت دانش و در نهایت مگاترندها می توان تا حدودی حدس زد.
متاسفانه موسسات و شرکت های ایرانی که در حوزه فناوری کار می کنند اساسا از مگاترند ها یا اطلاعاتی نداشته و یا به آن ایمان ندارند و یاد اعتقادی به مگاترندها اساسا ندارند.
باید فضای بیزینس و کسب و کار همراه با درک و فهم اطلاعات کافی در زمینه اینده پژوهی و مگاترندها بوده و خود را برای آینده محتمل که آبستن بسیاری از مسائل متفاوت است آماده نمود و حتی در این خصوص به استخدام مشاور مگاترند و آینده پژوه حرفه ای نیز اهتمام ورزید.
ما باید برآن باشیم که به فلسفه و تحقیق پیرامون مگاترندها یا ابر برندهای متحول کننده نگاه ویژه داشته باشیم و باور داشته باشیم که  برای ماندگاری و توسعه و بهبود فرآیندها راهی جز رصد مگاترندها نداشته و نداریم.
با رصد مگاترندهای جهان می توان الگوهای مناسب را انتخاب و در ایران با بومی سازی و منطبق سازی به اهداف کوتاه و بلند مدت بزرگی دست پیدا نمود.
کلینیک دکترمیر به عنوان اولین مشاور مگاترند در ایران این نوید را بشما هم وطن عزیز می دهد که محصول امروزه موسسات و شرکت ها و سازمانها ممکن است در ده سال آینده اصلا مشتری نداشته باشند مانند تولید لامپ تصویر و یا نوار کاست و یا آژانس های مسافرتی و حمل و نقل درون شهری و….بسیاری برندهای که به آنها تذکر دادیم اما ……
باید اذعان کنم که موسسات و شرکت ها و سازمانها برای بقا در آینده بایستی با آینده پژوهی و بررسی مگاترند ها برای آینده تلاش بسیار ی نموده و مانند تویوتا و یا سونی و یا مگاترندها برای یک صد سال آینده برنامه ریزی مدونی را در دیتور کار خود قرار دهند.
متاسفانه هر روز شاهد استارت آپ ها و لین استارتاپ های مختلف هستم که به علت عدم درک درست از همین مطلب و دقیقا عدم درک کافی و سه بعدی نسبت به مگاترند ها در  و عدم استفاده از مشاوران مگاترند با شکست جبران ناپذیری مواجه می شوند.

برچسب: استاد مازیارمیر

نوشته های مرتبط

اسلایدشو

فیلم سینمایی بمب اتم به کارگردانی مریم روزبهانی

آوریل 8, 2025
اسلایدشو

کتاب بحران اثری از ابراهیم صنوبر

آوریل 3, 2025
اسلایدشو

صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست

مارس 31, 2025
اجتماعی

نگاه ویژه خیریه نگین به افراد معلول

فوریه 20, 2025
پست بعدی

ضرورت تجدیدنظر کمیسیون تلفیق در موضوع مشمولیت جدید مالیاتی مناطق آزاد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 15 =

مطالب پیشنهادی

محمدرضا انبیائی، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران شد

می 2, 2023

⭕ گزارش نشست نشان معروف⭕

اکتبر 12, 2021

بازار تراکنش‌ها در انحصار به‌پرداخت ملت

آگوست 13, 2023

سلیم علیزاده به عنوان دبیر کمیته هماهنگی در جمهوری اسلامی ایران منصوب شد

آگوست 4, 2024

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در بستر یکی از شبکه های نمایش خانگی در قالب مسابقه و سرگرمی فعالیت خواهد داشت

آگوست 4, 2022
لینک ها: | جورابا | تومیتوز | لدرایران | شلوار | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کیمیا | تنزیرانداز | لاجورد | پرنیانکورپ | کفشداری | چینیبنا | کامواباف | بریشان | اویلسیدا | تهرانچیلر | بایکرز | کروپیاز | کتیرو | کلپوره | ویلان | ایبیچیکن | امارزیرانداز | Arad Branding
پیام گو

ما بهترین و بروزترین اخبار را روزانه برای شما آماده خواهیم کرد. با ما همراه باشید با آخرین اخبار ایران و جهان

ما را دنبال کنید:

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اسلایدشو
  • اقتصاد کلان
  • بازار پول
  • بهداشت و سلامت
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

آخرین ها

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

می 6, 2025

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

آوریل 21, 2025
  • درباره پیام گو
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • گردشگری
  • بهداشت و سلامت

کلیه حقوق این وب سایت برای پیام گو محفوظ می باشد.